zondag 22 april 2012

guilty conscience

Ze slapen.
Zachtjes sluip ik mijn kamer binnen, hen nauwlettend in de gaten houdend.
Ze staan allemaal rustig op een rijtje te suffen.
Met ingehouden adem klap ik mijn laptop open en bid dat het geluid uit staat.
Als Windows zich geruisloos opent laat ik zachtjes een opgeluchte zucht ontsnappen.
Een van hen mompelt iets in zijn slaap, als ik naar blogger.com ga.
Ik werp een nerveuze blik op het rijtje slaapkoppen, maar ze dutten onverstoord verder.

Dan fluistert iemand mijn naam. Ik draai me om en zie hem staan. Hij kijkt me recht aan en glimlacht, zijn ene wenkbrauw iets hoger dan de andere, alsof hij me wenkt. Het is zo verleidelijk, maar ik weet wat er gebeurt als ik toegeef aan mijn verlangens...

...ze zullen wakker worden en ons betrappen, ze zullen zich grommend op ons storten. Net zolang tot ik ze geen weerstand meer kan bieden en ik hen toegang moet verschaffen tot mijn hersenen.


Maar 
gitaarspelen 
is 
zoveel 
leuker 
dan 
huiswerk 
maken.


1 opmerking:

Dit is een reactieformulierbericht. Dat is een woord met 23 letters. Ik hou van reacties (: