vrijdag 20 april 2012

terug in de tijd

Misschien had ik het nog niet zo laten blijken, maar Harry Potter is (ook) voor mij een jeugdsentiment. Ik begon met het eerste deel op mijn zesde, en had het laatste deel uit rond mijn elfde (klopt dit?). Ik heb alle films  met de hele familie in de bioscoop gezien en als het even kon speelde ik het met vriendjes (waarbij ik vaak het enige meisje en dus automatisch Hermelien was).
Het was vorig jaar dus echt even afscheid nemen, toen ik de allerlaatste scène van het allerlaatste deel in de bioscoop zag. 

Maar nu.

Pottermore.

Ik heb me eindelijk kunnen registreren op deze geweldige allesomvattende Harry Potter website waarbij je het hele verhaal als speler meemaakt, inclusief extra achtergrondinformatie door J.K. Rowling. 
Mijn naam is (guttegut wat is mijn naam ook alweer.....) RunePatronus30872 en ik ben na enige consideratie ingedeeld bij Zwadderich. Waarschijnlijk had ik de vragenlijst weer eens onmogelijk ingevuld waardoor ik aan het einde zelf moest kiezen tussen Huffelpuf en Zwadderich. Huffelpuf heb ik altijd al suf gevonden, dus, waarom ook niet, Zwadderich (Slytherin) is mijn thuisbasis geworden. Dit is natuurlijk wel een beetje in strijd met mijn moraal, want Zwadderich-ers zijn in mijn hoofd altijd de slechteriken geweest, maar in het welkomstwoord werden alle vooroordelen meteen al weggewuifd. Afijn, ik zit dus in Zwadderich en heb zojuist het eerste boek doorgespeeld. Je loopt alle hoofdstukken na en moet voorwerpen verzamelen (ik weet nog niet waarom, maar ik zorg er gewoon voor dat mijn hutkoffer lekker vol wordt).

Het is een ontzettend mooie site, mooi geïllustreerd (als dat het juiste woord is) en makkelijk ingedeeld.

Oja oja oja, ik heb een zwarte kat als huisdier (uilen spinnen niet als je hun vacht aait) en mijn toverstok is van essenhout, 12 ¾ inch, drakenkern, vrij buigzaam. Het uitkiezen van een toverstok (nee, de stok kiest jou) vergde veel van mijn zelfkennis maar was geweldig om te doen, ook al was het alleen virtueel. 

Dit zijn gewoon al mijn harry-potter-fantasie-spellen van vroeger, bij elkaar gevoegd in een groot virtueel boek.

:)


2 opmerkingen:

  1. wat heb jij een leuke blog!!
    kom je ook een keer op mijn blog kijken?
    ben benieuwd wat je ervan vind haha;)
    liefsXX
    www.littlewriterwrote.blogspot.com

    ps. harry potter is geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dit is een reactieformulierbericht. Dat is een woord met 23 letters. Ik hou van reacties (: