vrijdag 6 mei 2011

Parijs &Zo =]

THUIS!!! Na ongeveer 10 uur in de auto te hebben gezeten.... (Klopt dit? Tíén uur? Jemig... o.0) Parijs was prachtig & en Disneyland geweldig!! :D Alle beroemde plaatsen in Parijs gezien, extreem veel foto 's gemaakt en me geërgerd aan die rotdouche in het hotel (maar dat was ook echt het enige minpunt).

Dag 1 rechtstreeks naar het hotel gereden (ja echt rechtstreeks! Zonder te verdwalen!) en daar een beetje de spullen uitgepakt enzo. Daarna met de metro naar het centrum van de stad, gegeten in een pizzaria (Frankrijk pizzaland! :D) met uitzicht op de Notre Dame. Na het eten nog even de Notre Dame van dichtbij bekeken en daarna langs de Seine weer terug naar de metro gelopen.

Dag 2 de binnenkant van de Notre Dame, het Louvre, de Eiffeltoren en die poort gezien. Mijn God hoe heet die poort? Waarom ben ik dat vergeten? WTF? Ojah Arc de Triomphe natuurlijk, dûh. 's Avond bij een gezellig Italiaantje gegeten (beetje vreemd, ben je op vakantie in Frankrijk, ga je gewoon aldoor Italiaans eten...) en daar besloten dat ik beter geen hete (= peperige) gerechten kan bestellen....

Dag 3 DISNEYLAND!!!! :D :D :D Vier keer in de Space Mountain geweest en echt een geniale foto gekocht waarop mijn broer, zijn vriendin en ik er alledrie rockend en duivels op staan.

Dag 4 op de trappen bij de Sacre Coeur gezeten, genoten van het heeeerlijke weer, de muzikanten op de trappen van de Sacre Coeur (die overigens niet zo geweldig waren, maakt niet uit), het uitzicht en van de kunstjes die een gassie met zijn voetbal uithaalde (namelijk op een muurtje hooghouden en in een lantaarnpaal klimmen met die bal ronddraaiend op een stokje in zijn mond). Vanuit de Sacre Coeur naar het Montmartre gelopen en daar naast alle geweldige briljante schilders/tekenaars eíndelijk een echte accordeonist gevonden; een jongeman die hartstochtelijk de liefde voor zijn vaderland bezong (ja ik heb hem gefilmd). After that nog even Le Moulin Rouge van de buitenkant gezien (gezellig) en gegeten in een restaurant genaamd 'Blabla'.

Dag 5 (vandaag) dus iets van 10 uur in de auto gezeten, met dank aan het maniakale verkeer binnen Parijs, en de lange files buiten Parijs.

Ik had op het laatste moment voor we weggingen nog even mijn gitaar gepakt, waardoor ik toch nog elke avond Unintended heb gespeeld. In de auto heeeel veeeel Muse (en andere muziek ^^) geluisterd.... =]



Veel gedaan dus...

Wat is het toch fijn om thuis te zijn.



xxxF.




p.s. Foto 's komen later....

p.p.s. Jipppieeeee komend weekend huiswerk maken... :(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dit is een reactieformulierbericht. Dat is een woord met 23 letters. Ik hou van reacties (: